Iki šiol trumpo metro filmuose savo kūrybinį pajėgumą rodęs režisierius Vygantas Bachmackij šiame lauke sulaukė pripažinimo. Jo filmas „Visi pasiilgo Prano Ivanausko“ Tarptautiniame Rygos kino festivalyje buvo išrinktas geriausiu trumpametražiu festivalio filmu. Apšilęs kojas trumpame metre, V. Bachmackij žengia į ilgametražį kiną su savo debiutiniu kūriniu „Vestuvės“.

Filmas pasakoja vienos vestuvių dienos istoriją. Įtakingo politiko Oskaro (akt. Vytautas Kaniušonis) dukra Laura (akt. Dovilė Kundrotaitė) prisiekė amžiną meilę tik prieš keletą mėnesių sutiktam „paprastam“ vaikinui Edgarui (akt. Džiugas Gvozdzinskas). Šventės metu išryškėja didžiuliai ne tik jaunųjų šeimų skirtumai, bet ir pačių šventės kaltininkų nesuderinamumas.

Pirmiausia, prieš einant į šį filmą, turėtumėte žinoti, kad tai nėra įprasta lietuviška komedija. Tai labiau yra dramedy žanro atstovas, tad tikėdamiesi nesibaigiančios pokštų lavinos, galite likti šiek tiek nusivylę. Nors akivaizdu, kad filmo kūrėjai norėjo išsiskirti iš kitų lengvo turinio mūsų šalies projektų, jie klupo ir krito ne vienoje vietoje.

Pirmiausia, „Vestuvės“ savo komiškose vietose buvo per mažai juokingas kaip komedija, o rimtosiose vietose – per silpnas, kad būtų kokybiška drama. Legvosiose scenose filmo kūrėjai lyg ir bandė patenkinti „Robertėlio“ ir panašių nacionalinių šedevrų žiūrovus, tačiau juostos humoras dažnai atrodė perspaustas, dirbtinis ir net šiek tiek pavargęs. Draminiuose kūrinio segmentuose nevengta vizitinėmis mūsų kino kortelėmis virtusių ilgų, ištęstų scenų, kuriose veikėjai ilgesingai žiūri viens į kitą ir kartoja tas pačias frazes vėl ir vėl, ir vėl… Nes gi taip parodomas veikėjų nesusikalbėjimas, jų emocinis nutolimas ir panašūs dalykai, ar ne? Galbūt ir taip, tačiau ištęstos scenos su tuštuma dvelkiančiais žvilgsniais ir automatu kartojamas frazes tikrai nevilioja. O dialogų sausumas, dirbtinumas ir per prievartą į sakinius įbrukti keiksmažodžiai vaizdo taip pat nepagerina.

Komiškumo ir dramatiškumo verpetuose klajojančiose „Vestuvėse“, pasimetęs jaučiasi ir žiūrovas. Taip nutinka dėl gana paprastos priežasties. Kūrinys nesugeba atskleisti savo egzistavimo priežasties arba, kitaip tariant, neatsako į klausimą, kodėl mes turime tai žiūrėti ir kodėl ši istorija mums turėtų būti įdomi? Bene pagrindiniais to kaltininkais galima laikyti ir pagrindinius fikcinių vestuvių kaltininkus – Laurą ir Edgarą. Du pagrindiniai filmo veikėjai yra daugiausiai neaiškumų keliantys kūrinio komponentai. Jų elgesio motyvai ir asmenybės bruožai viso seanso metu yra absoliučiai neaiškūs. Tai įnešė į filmo didžiulį kiekį chaoso. Atrodo, kad buvo norima parodyti du jaunus, savo norų nežinančius žmones. Tačiau net ir šis paaiškinimas neišgrynina gana suveltų veikėjų. Dideliu klausimu dėl istorijos motyvacijos ir tai, kodėl išvis vyksta Lauros ir Edgaro vestuvės. Filmo kūrėjai užuominas lyg ir mėto, tačiau vėliau jas paneigia. Tad klausimas, kodėl išvis mes žiūrime tai ką mums rodo, lieka praktiškai neatsakytas.

Jauniesiems, nors ir nepavyko gerai bei kokybiškai atskleisti jų veikėjų, buvo skirta daugiausiai dėmesio. Ko negalima pasakyti apie kitus veikėjus. Jei Lauros ir Edgaro motyvacija ir elgesys nebuvo suprantamas, tai, kai kurie kiti veikėjai, kaip jaunosios tėvas Oskaras, jaunojo tėvai, Oskaro padėjėjas, vestuvių vedėjas Giedrius Savickas, kuris lyg ir vaidino save, tuo skųstis negalėjo. Deja, jiems nebuvo suteikta pakankamai laiko ir kūrybinio ploto.

Ir tam nesunku rasti akivaizdžią priežastį. „Vestuvės“ atrodo kaip bandymas sukurti kažką panašaus į veikėjų ansamblio tipo filmą, pavyzdžiui, kaip „Mirtis per laidotuves“ (angl. „Death at a Funeral“). Didelė grupė veikėjų susitinka dideliame renginyje (vestuvėse ar laidotuvėse) ir kelios siužetinės linijos plėtojamos to susitikimo metu. Jeigu pavyksta įgyvendinti užsibrėžtą tikslą, toks filmas turi gerai išvystytus veikėjų paveikslus. „Vestuvių“ atveju to nėra. Atrodytų, kad filmo kūrėjai nesusitvarkė su didele veikėjų gausa, nesugebėjo jų atskleisti. Taip pat, seanso metu atrodo, kad kai kada filmo kūrėjai pamiršta apie savo veikėjus, jie paskęsta kažkur tarp vestuvių svečių. Noras padaryti tokį ansamblinį filmą yra tikrai sveikintinas, bet su šia užduotimi susidoroti nepavyko. Galbūt to priežastis yra ta, kad tai debiutis režisieriaus filmas? Bet žiūrovas neklausia ar tai debiutas, ar nioliktasis darbas. Žiūrovui tikrai turėjo kilti klausimų, kai Mariaus Repšio pasirodymas truko minutę ar dvi, o vėliau jis tiesiog dingo…

Gerais norai galima pavadinti ir bandymą suteikti filmui įdomesnę stilistiką su scenomis iš praeities, besikeičiomis filmo spalvomis, įvairesniais planais. O bet tačiau, stilistika nebuvo išlaikyta viso filmo metu, nusikėlimai į praeitį viduryje filmo buvo pamiršti,o kameros darbas kėlė klausimų, ar netyčia įpusėjus juostos kūrimo procesui nepasikeitė operatorius? Taip pat kartais susidarydavo įspūdis, kad iš vizualiosios pusės buvo norima parodyti viskas, kas buvo išmokta kino mokykloje. Kartas mažiau ir vientisiau yra geriau. Džiugesne nata galima paminėti filmo muzikinį takelį. Monikos Liu originalios dainos buvo viena iš tų filmo sudedamųjų dalių, dėl kurių klausimų nekyla. Tačiau „Vestuvėse“ dar kartą pasimatė, kad garso kokybė yra lietuviško kino vėžys. Įtempkite ausis, nes kartais išgirsti, kas šnekama, beveik neįmanoma.

Kalbant apie gausų aktorių kolektyvą, jų vertinimas yra dvejopas, kaip ir jų kuriamų veikėjų. Dovilė Kundrotaitė ir Džiugas Gvozdzinskas turėjo daugiausiai laiko ekrane, tačiau tai tikrai nebuvo jų beįsižiebiančių žvaigždžių valanda. Kadangi tai buvo pirmas kartas, kai buvo proga išvysti šių aktorių darbą, sunku pasakyti, kas pakišo koją, ar pačių vaidmenų atlikėjų darbas, ar tikrai silpnokas personažų išvystymas scenarijaus puslapiuose. Kitiems jau patikrintiems ekrano profesionalams, kaip Giedriui Savickui, Vytautui Kaniušoniui ar Dariui Meškauskui, didelių priekaištų pažerti sunku. Jų pasirodymai tikrai galėjo būti geresnis, jei jiems kūrėjai būtų suteikę daugiau erdvės laiko prasme.

„Vestuvės“ tikrai nėra standartinė lietuviška komedija. Tai yra filmas, kurį dalį laiko žiūrėti yra gana nuobodu, dalį laiko pikta. Ir nors tai gali skambėti kaip labai niūri išvada ir neigiamas nuosprendis, taip nėra. „Vestuvės“ yra filmas, kurio sumanymas, idėja ir kai kurie išpildyti komponentai yra geri ir sveikintini. Tačiau po peržiūros yra šiek tiek pikta, kad viskas galėjo būti daug geriau nei buvo įgyvendinta. Ir nors patirtis kino salėje ir nebuvo patį įspūdingiausia, džiugu, kad dirvoje matosi daigelis, kuris gali išaugti į kažką rimto. O tokių minčių po dalies lietuviško kino peržiūrų nekyla. Už tai galime pakelti taurę vestuvinio šampano.

6
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
4.0
Režisūra
6.0
Kinematografija
6.0
Garso takelis
8.0
Techninė pusė
6.0
Aktoriai
6.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Komentarai

  1. Mačiusi filmą / 2019 rugpjūčio 14

    Kino teatre mačiau šį filmą. Mano vertinimas – filmas labai prastas. Gailėjausi, kad ėjau į jį, nuolat žvilgčiojau į laikrodį, kas yra prasto filmo ženklas. Reklama ir pats filmo anonsas buvo užkabinantys, sudominantys, tai yra visiška priešingybė, ką pavyko pamatyti filme. Filmas nuobodus, sunkiai įmanoma suprasti pačių jaunųjų vestuvių reikalingumo priežastis. Daug bereikalingų keiksmažodžių, kurie tikriausiai panaudoti norint sulaukti populiarumo taškų ir „like“ iš jaunesnės auditorijos. Vietomis keiksmažodžiai buvo net nereikalingi, tiesiog „pjovėsi“ su pačia situacija. Per daug vulgarumo tarp jaunųjų, kas dar labiau sukelia sumaištį stengiantis suprasti vestuvių priežastis ir pačią situaciją. Daug ištemptų scenų, kuriose tarsi laikas sustoja ir nepavyksta suprasti, ką tuo norėta pasakyti. Po šio filmo dar ilgai neisiu į lietuviškų filmų premjeras.

  2. Lietus / 2019 rugpjūčio 15

    Labai prastas filmas. Labai nuobodus, prastai suvaidintas ir palikta daug „kliurkų“, kurias akylesnis žiūrovas iškart pastebi. Filmas tikrai ne 100min., pradėjo rodyt 17.20, o 18.40 baigėsi, bet gerai, nes jau po 40min pradėjau dairytis į laikrodį… įvertinčiau 2 iš 5 žvaigždžių.

  3. Daznas filmų ziuretojas / 2019 rugpjūčio 16

    Iš anksto atsiprašau už klaidas nes i lietuviškas raides taiso telefonas.
    Esame dažni filmų lankytojai, tad patirties nemazai. Sakiau jog lietuvaiciai gali kurti ne super meniskus, bet su turiniu ir juoko doze filmus, kuriuos galima žiūrėti.
    Šis filmas, kad ir gerbiu mūsų aktorius, bet lekstumo ir pigių kvailų juokelių darinys dažnai ipinant į lietuvišku dialogų kontekstą ir rusiškus keiksmažodžius kas mūsų kino industrijoje kažkodėl tapo madinga po Zero ir kt. panašaus tipo darinių atsiradimo.
    Pirmosiomis filmo minutėmis kilo klausimas ar verta ši filmą žiureti, bet nugalėjo smalsumas nors ir norėjosi negaisinti laiko ir kilti kas 15 minučių, tad visgi stebėjau iki galo tikėdamas nors kokio tinkamo epizodo geram atsiliepimui, bet deja, jokiu emociju, tik nusivylimas jog režisieriai ar kino kūrėjai bando uždirbti ant visiško šlamšto tinkamai pareklamuojant.
    Tikiuosi ši komentarą daugiau matys ne žiūrovai, o kūrėjai ir pradės suvokti, kad geram įvertinimui reikia ir meilės darbui.

  4. Domantas / 2019 rugpjūčio 18

    Atsiprašau už leksiką,bet didesnio šūdo nesu matęs. Nevertas jūsų brangaus laiko,mielieji.

  5. Lukas / 2019 rugpjūčio 18

    Filmas buvo labai neįdomus ir nevertas žiūrėti nei kine nei namuose!!!! Lietuviai visai nebemoka kurti gerų komedijų…

  6. Nerka / 2019 rugpjūčio 18

    Totali nesamone. Kokia cia romantine komedija? 🤣 kurioje vietoje ten reikejo juoktis? Gal kad nusikeike kelis kartus. Niekam nerekomenduociau gaisti savo laiko tokiame filme, is kurio zmones isejo jam net nesibaigus 😳

  7. Linas / 2019 rugpjūčio 18

    Filmas apie nieką, nei minties, nei komedijos nors treilerije pateikiama kaip komedija. Gaila savo laiko ir pinigų išleistų kino teatre. Toks jausmas padarė, nekas gavosi, tai prastumsim bent išlaidas atsiimsim, gal sueis. Niekam nerekomenduočiau.

  8. Linas / 2019 rugpjūčio 18

    Šlamšto krūva, nerekomenduočiau.

  9. Žiūrovas / 2019 rugpjūčio 19

    Paskutiniu metu atrodo tuos lietuviškus filmus leidžia konvejeriu. Tai ir kokybė atitinkama. Gal koks kasantras vertas žiūrėjimo o kiti tai visiškas šlamštas nevertas žiūrėjimo. Tikriausiai filmą nufilmavo per vieną dieną o foniniams aktoriams honoraro mokėti nereikėjo, nes scenose naudojo tikrą alkoholį. Gaila nepasirįžau atsistoti ir išeiti iš kino salės. Gerai, kad bent jau nemokamai žiūrėjau (už kraujo donorystę duoda kino bilietus).
    Žinote kaip visokios LATGA ir visokie kūrėjai verkia dėl piratavimo. Tai pasiūlymas kaip kovoti su piratavimu. Sudarai galimybę šitą filmą žiūrėti nelegaliai. Tada nesąžiningi žmonės jį pasižiūri, spjaudosi ir keikiasi, gaili savo laiko ir daugiau nebepiratauja. Problema išspręsta.
    Filmu duočiau 1/10 (šiaip vertas truputį daugiau, bet už apgaulingą reklamą -1 balas)

  10. Denas / 2019 rugpjūčio 21

    tokios beskonybės nesu dar matęs, filmas atsiprašant „šūdų krūva“…

  11. Mantas / 2019 rugpjūčio 22

    Anonso pakako, filmą laikau, kad mačiau. Nerekomenduoju kategoriškai

  12. Radvilas / 2019 rugpjūčio 25

    Nors kontraveršikù atsiliepimu nemažai šiam filmui, man jis patiko. Privertė susimastyti. Nusišypsoti. Piktos vestuvės. Senai tokį filmà buvau matęs. Aćiū už komandos išskirtinį darbà.

  13. Danielius / 2019 rugpjūčio 26

    Ką tik iš forumcinemo… paagilėjau, kad verčiau pusantros valandos nepraleidau kur nors kokybiškiau. Vienas blogiausių matytų lietuviškų filmų. Kol kas blogiausias, kurį teko matyti. Prieš tai vienas žiūrovas minėjo, kad filmas be minties, eigos, įvykių atsekamumo, intrigos – tikrai taip, nėra visiškai jokio susidomėjimo. Su laikdrodžiu pavyzdį pateikęs komentatorius išties prajuokino, nes mano ir draugės patirtis šio filmo metu buvo lygiai ta pati – ne kartą pasižiūrėjau, laukdamas, kada gi pasibaigs. Deja, tačiau net keli kartu salėje sėdėję žiūrovai išėjo po 25 min. filmo. Deja, nusivyliau. Norisi eiti į lietuviškų filmų seansus, tačiau vis labiau nusivyliam, o šis filmas išvis garantavo mano kito karto pasirinkimą – lietuviškiems filmams tiesiog sakysiu NE.

  14. Eva / 2019 rugpjūčio 26

    Blogiausias iš blogiausių. Neįsivaizduoju kaip kino teatrai tokius filmus rodo… Dalis žiūrovų išėjo iš kino salės jau po kelių filmo minučių. Nesuprantamas nei filmo siužetas, nei mintis, nei ką norėjo parodyti, pagrindinių aktorių vaidyba prasta ir neįtikinama. Siaubas.

  15. Ernestas / 2019 rugpjūčio 29

    Filmas nera is geriausiu. Duociau 3 is 10

  16. Tomas / 2019 rugpjūčio 30

    Sveiki,
    Nesu tas., kuris stengiasi kritikuoti, tik išpuolus šansui, bet šį kartą negalėjau susilaikyti. Kaip nemažai komentatorių paminėjo – gailą sugaišto laiko skirto šio filmo žiūrėjimui. Tai turbūt filmas, kurio net piratinės versijos – nerekomenduoju (tiems kas dar nežiūrėjote ar kas užsimanysite pažiūrėti jį dar kartą), bet turbūt tokios, net niekas netalpins, nes jis nevertas užimti vietos internete, nebent, tik kaip pamokančioji medžiaga, kaip galima bergždžiai išleisti pinigus kūrybai.
    Žinoma, skonis draugų neturi ir gal esu pasikėlęs, tačiau žvaigždutes turbūt reiktų skirti man ir kitiems bent kiek ištvėrusiems jo žiūrėjimą, nes scenarijus ir scenos pasirodė tuščios … gal, tik kelios dainos skambančios šiame šedevre – „prikolnos“.
    Necenzūrinius žodžius vartoju, bet ir jie filme, man skambėjo neįtikinimai ir/ar netinkamu metu.
    Galvojau, kaip čia paprasčiau apibudinus šį filmą, tai kilo kelios idėjos:
    1. Tai vestuvių kadrai, kurie po montažo nepateko į Jauniesiems pateiktą versiją
    2. Filmo kūrėjai turbūt ir siekė – suerzinti žiūrovą, nes kaip sakoma – „nebūna blogos reklamos“. Apie filmą, kad ir nepalankiai, bet vie tiek daug kalbama, o kritikuoti žmonės – labai mėgsta

    (atsiprašau, jei kur nerišliai išdėliojau mintis, tiesiog, daug emocijų užpuolė) 🙂

  17. Lina / 2019 rugsėjo 12

    Labai nepatiko filmas, tikra nuobodybé, į laikrodį žiūrėjau bene 100kartų! Gaila išmestų € i balą, ir gaila savo laiko.

  18. Luks / 2019 rugsėjo 14

    Didesnio šūdo nesu matęs, net nežiūrėčiau šip filmo daugiau, net jei man mokėtų

  19. Marija / 2019 rugsėjo 17

    Filma ziurejau kino teatre ne Lietuvoje, filmas visiska beskonybe, nei pradzios nei pabaigos… Geda, kad dar tokius filmus leidzia rodyti uzsienyje! Vienareiksmiskai ivertinu 1/10

  20. M / 2019 rugsėjo 20

    Prasciausias matytas filmas apskritai…
    Sunku net kazka isskirt. Zodis „su***“ yra per geras apibudinti. Nei turinio, nei minties, nei humoro, – norejosi, kad greiciau baigtusi.

  21. Jonas / 2019 rugsėjo 22

    Visiškas šlamštas.

  22. Vik / 2020 balandžio 1

    Scenarijaus autorius ir/ar režisierius pademonstravo neeilinį talentą paversdamas net ir G.Savicką nejuokingu.
    Šiaip filmas turi visas blogiausias lietuviškų filmų tradicijas: prastą vaidybą, neįtikinančius dialogus, „be ryšio“ siužetą. O šį kartą net įgarsinimas buvo kažkoks nekokybiškas.
    Žinote, kai vaikai namuose atranda video kamerą ir per pusvalandį „nufilmuoja“ kokį buitinį filmą? Tai va čia panašaus lygio. Tik, manau, tarp tų buitinių dar gal rastumėm filmų su daugiau prasmės ir humoro negu šita nesamonė. Niekaip suprantu, už ką recenzijos autoriai skyrė tokį aukštą balą (6). Gal kyšį gavo.
    Žodžiu, kažkur ties viduriu pasidarė gaila savo laiko ir tiesiog išjungiau. Vietoje to, atėjau čia visus dar nemačiusius perspėti nešvaistyti savo laiko šitam brudui.