„Naujos kartos didvyris“
2002 metais parodytas pirmas filmas apie „Žmogaus voro“ nuotykius sukūrė tikrą ažiotažą bei tuo pačiu padarė labai didelę įtaką komiksų ekranizavimui duodant žalią šviesą kitiems „Marvel“ visatos herojams pasireikšti didžiajame ekrane. Belaukiant ketvirtos raudonai mėlynų apsiausto didvyrio dalies, studija kartu su režisieriumi nepriėjo prie susitarimo po nelabai vykusio trečiojo filmo, o projektas buvo užšaldytas keliems metams iki to momento, kai visam pasauliui buvo paskelbta apie visos franšizės perdarymą. Visų pamėgta Samo Raimio trilogija pasibaigia duodant kelią naujai vizijai apie „Žmogų vorą“. Režisierius Marcas Webbas, padovanojęs viena nuostabiausių romantinių komedijų „500 vasaros dienų“, pristato visiškai kitokį žvilgsnį į nelabai laimingą Piterio Parkerio likimą, nei mes esame įpratę matyti.
Eilinis mokyklos pastumdėlis Piteris Parkeris gyvena ramiai pas dėdę Beną ir tetą Mei po tos lemtingos nakties, kai jo tėvai jį paliko ir negrįžo. Mokslų graužikas, fotografas, o kartu beviltiškai įsimylėjęs mokyklos gražuolę Gven, Piteris kiekvieną dieną leidžia ramiai iki tos dienos, kai namie suranda senąjį tėčio lagaminą, kuriame nemažai paslaptingų dokumentų su formulėmis, galinčiomis pakeisti žmoniją. Apsilankęs „Oscorp“ bokšte Piteris lydimas smalsumo užeina į laboratoriją, kurioje eksperimentuojama su įvairių rūšių vorais, iš kurių vienas jam įkanda. Vaikinas suranda tėvo bendramintį, daktarą Kurtą Konorsą, kartu bando įveikti sunkiausias lygtis, tačiau kiekvienas iš jų tampa nelaimingų atsitikimų aukomis. Įkastas radioaktyvaus voro Piteris tampa greitas, vikrus, gali laipioti sienomis lyg tikras voras, o daktaras virsta tikra pabaisa – driežu su aukštesniu intelektu, agresyviu, norinčiu paversti kiekvieną miesto gyventoją į tokį patį kaip jis pats. Gyvenimas pasikeičia, kai dėl Piterio kaltės nužudomas jo dėdė, o neapykantos ir keršto lydimas vaikinas virsta nauju miesto simboliu, skrajojančiu tarp dangoraižių bei gaudančiu nusikaltėlius – žmogumi voru. Apimtą panikos miestą nuo Konorso veiksmų gali išgelbėti tik naujojo super didvyrio pasirodymas.
Labai skeptiškai daugelis kino mylėtojų žiūrėjo į šį projektą iki to momento, kai pasirodė pirmas traileris. Visgi režisieriui pavyko įgyvendinti puikią idėją, kurios buvo galima pasigesti Samo Raimio trilogijoje. Visų pirma, šis filmas yra sukurtas pagal animaciją, rodytą ankstyvais devyniasdešimtaisiais, bei komiksą „Ultimate Spiderman“. Būdingiausia šiam filmui yra tai, kad scenaristai nepagailėjo sarkastiško humoro, kuris lydi visą juostą nuo pirmųjų minučių iki pat pabaigos. Jaučiama labai didėle Christophero Nolano „Betmeno trilogijos“ įtaka šiam filmui ir apskritai naujiems Marvel super didvyrių filmams, nes norėta pateikti rimtą bei realistišką pasaulį, kuris sugeba žavėti milijonus gerbėjų visame pasaulyje žiūrint į fikcinius personažus. „Nuostabus žmogus voras“ skiriasi savo pavidalu nuo ankstesnės trilogijos ir pačios istorijos pateikimu, nors, žinoma, matosi, kad kūrėjai nori tiesiog parodyti atvirkštinį Piterio Parkerio gyvenimo variantą. Vietoje liūdnos istorijos ir graužaties dėl dėdės Beno mirties gauname puikią temą apie jo tėvų paslaptingą mirtį, meilės interesas irgi pasikeičia, nes vietoje įprastinės jo gyvenimo draugės Meri Džeinės pasirodo Gven Steisi, kurią galėjome matyti ir trečioje senosios trilogijos dalyje. Dar vienas įdomumas yra tas, kad mokyklinė aplinka yra pateikiama taip, kaip ir animaciniame filme, o ir paauglio vidinės problemos, kovos su savimi pateikiamos labai subtiliais, o čia jau matosi Webbo profesionalumas po puikios „500 vasaros dienų“ komedijos apie žmonių tarpusavio santykius. Veiksmas, staigumas, adrenalinas liejasi su kiekviena scena, o tokios nemažos trukmės filmo žiūrėjimas visiškai neprailgsta – ne taip, kaip ankščiau, ypač trečioje dalyje, kai beveik su kiekviena scena imdavo žiovulys. Vienas iš didžiausių kūrėjo minusų, o gal ir pati didžiausia klaida yra antagonisto pasirinkimas. Visgi nelabai dera prie niūraus realistiško fono driežas. Tiek yra puikiu pasirinkimų iš voro visatos, kad tiesiog yra keista, kodėl išvystame šį fantastinį veikėją. Misterijas ar Elektro tiktų labiausiai, nors, kita vertus, čia tik visos trilogijos pradžia, o Konorsas kaip veikėjas labai tiko bendrai istorijai. Žiūrint bendrai į visą filmo vaizdą susidaro nuomonė, kad tai tik labai maža įžanga į tikrąją istoriją, kurią parengė filmo kūrėjai, nes tiek daug mįslių peteikiama apie „Oscorp“ bei jos įkūrėją Normaną Osborną, jog darosi aišku, kad kitoje dalyje labai didelį veiksmą atliks vienas nuožmiausių žmogaus voro priešų – žaliasis Goblinas, po kurio kauke slepiasi tiek Normanas tiek Geris Osbornai. Scena po visų titru irgi parodo, kas laukia naujai iškepto didvyrio kitoje naujos trilogijos dalyje.
Vizualiai filmas yra tobulas, nes tokio nuostabaus Niujorko pateikimo seniai nebuvo. Visų pirma, efektai su motion capture technologijos pagalba kokybiškai atidirbti iki maksimalaus efekto, o voro šėlionės tarp dangoraižių atrodo labai realistiškai, ne taip, kaip trečioje dalyje, kur finaliniame susidūrime matosi kompiuteriniai veikėjų veidai. Dar vienas didėlis pliusas yra skiriamas vietų pasirinkimui, o puikaus operatoriaus darbo dėka viskas įgauną šarmo. Nepakartojamas 3D efektas, gaunamas dėka naujų red epic kamerų, yra neatskiriamas šio filmo gadžetas dėl savo pirmojo asmens efekto, kuris paverčia kiekvieną žiūrovą nors ir akimirkai į skrajojantį tarp pastatų super didvyrį. Garso takelis kiekvieną sceną papildo adrenalinu ir tai, kas vyksta ekrane dėl šio puikaus takelio, pavirsta vos ne operos spektakliu apie žmogaus voro nuotykius.
Naujam filmui reikalingi visiškai nauji veidai, todėl kiekvienam iš jaunos kartos aktorių pasirodymas tokioje didingoje juostoje yra didžiulis šuolis į priekį karjeroje. Suvaidinęs populiariausio pasaulyje socialinio tinklo Facebook vieną iš įkūrėjų bei po to gavęs pripažinimą kino pasaulyje, aktorius Andrew Garfieldas buvo išrinktas iš didžiulio kiekio puikiausių pretendentų užsimauti voro kaukę. Jo personažo pateikimas kardinaliai išsiskiria iš to, ką parodė Tobey Maguire. Puiki vaidyba, puikiai keičiamas balsas bei veido mimika atspindi personažo jausmus, nuotaikų kaitą, vidines nuoskaudas, o ne taip monotoniškai pasirodantis personažas su viena veido išraiška per visą juostą, kaip buvo su ankstesniu žmogumi voru. Per kelis metus staigiai išpopuliarėjusi talentingoji Emma Stone, suvaidinusi Piterio meilės objektą Gven Steisę, visą juostos laiką spindi, o jos neapsakomas grožis užpildo kiekvieną sceną estetika. Antagonisto vaidmenį įkūnijęs charizmatiškas britų aktorius Rhysas Ifansas sužibėjo labiausiai, o jo vaidybos dėka filmas išeina į visiškai kitokį lygi nei įprasta Marvel komiksų ekranizacijai, na nebent galima paimti kaip pavyzdi dar Michaelo Fassbendero genialiai suvaidintą Magnito personažą. Galima pasigesti kino legendos, aktoriaus Martino Sheeno, pasirodžiusio vos tik akimirkai kaip dėdė Benas, nors būtent jo personažas padaro didžiausią įtaką tolimiems Piterio Parkerio sprendimams. Kiekvienas filmo aktorius individualiai pristato save, o tai yra labai malonus jausmas kiekvieno kino žiūrovo akiai.
„Nepaprastas žmogus voras“ – tai neįtikėtinai puiki visiškai naujos trilogijos pradžia, kurią pateikia kiekvienam komiksų ar kino mylėtojui režisierius Marcas Webbas. Stulbinančių efektų, puikiai parašyto scenarijaus, nuostabios vaidybos bei kerinčio 3D dėka filmas išsiskiria nuo kitų Marvel komiksų ekranizacijų savo niūresne atmosfera, orientuota ties realistiškumo efektu, kuris tapo populiarus fantastiniuose filmuose po naujos trilogijos apie Betmeną pasirodymo.