Vyrai striptizo šokėjai kine. Kaip ir nieko naujo. 1997 metais pasirodę „Striptizo ereliai“ (angl. „The Full Monty“) mums pademonstravo, kad ir pilvoti, darbininkų klasės britai gali puikiai pasirodyti nusirenginėdami prieš moteris. Filmo humoras buvo puikus, istorija įdomi ir dėl to jį pamėgo ne tik žiūrovai, kritikai, bet ir apdovanojimų nominacijų sudarinėtojai, įtraukdami šį darbą į filmų, pretenduojančių gauti „Oskaro“ statulėlę, sąrašą.

Jeigu „Striptizo ereliai“ jau savo esybe teikia džiaugsmą dėl sutalpinamų kontrastų, tai peržiūrėjus „Magiškojo Maiko“ (angl. „Magic Mike“) anonsą apima liūdesys. Tobuli kūnai, populiarūs hitai… Kažkoks „plastmasinis niekutis“. Tačiau pasitvirtina nuvalkiotas posakis apie knygą ir jos viršelį. Jeigu anonsas sudaro įspūdį apie dar vieną vasarinę „tralalaiką“, tai peržiūrėjus 2012 metais išėjusį režisieriaus Steveno Soderbergho darbą, jausmai apima visai kiti.

Trumpai apie siužetą

Maikas (akt. Channingas Tatumas) nori pradėti savos gamybos baldų verslą, tačiau jam stinga pinigų. Kad užsidirbtų, Maikas vakarais šoka striptizą viename naktiniame klube, priklausančiame ekcentriškam buvusiam striptizo šokėjui Dalasui (akt. Matthew McConaughey‘is).

Maikas sutinka neseniai iš koledžo išmestą devyniolikmetį Adamą (akt. Alexas Pettyferas) ir paskatina vaikinuką prisidėti prie nusirenginėjančių šokėjų grupės. Į tai skeptiškai žiūri Adamo sesuo Bruk (akt. Cody Horn), kuri netrunka tapti Maiko susižavėjimo objektu.

Žvilgsnis gilyn

„Magiškasis Maikas“ pasirodė 2012 metų vasarą. Jo reklaminė kampanija sudarė įspūdį, kad tai lengvas, vasariškas filmas. Plakatuose besipuikuojantys raumengi vyrukai kviete kvietė jaunesnes ir vyresnes moteriškos lyties atstoves užtvindyti kino sales. Toks kuriamas įvaizdis privertė vyrus į filmą žiūrėti šiek tiek atšiauriau ir užduoti sau klausimą: „ar turėsiu aš ten ką žiūrėti?“. O žiūrėti ir nagrinėti tikrai yra ką (nors dėl reklaminės kampanijos labai pykti ant studijos galvų nereikėtų, filmo pajamos daugiau nei dvidešimt kartų viršijo jo biudžetą).

Filmas mus supažindina su šios pikantiškos profesijos užkulisiais. Nors filmas ir iš dalies paremtas aktoriaus Channingo Tatumo patirtimi, kai jis būdamas aštuoniolikos metų šoko striptizą, tai nėra biografinis filmas apie jį. Žinoma, patirtis ir žvilgsnis iš arti prisidėjo prie juostos autentiškumo, tačiau kaip sakė pats Ch. Tatumas, filmas užfiksuoja jo praeito etapo atmosferą ir energiją, tačiau išgalvotas siužetas leido patiems kūrėjams kurti savo istoriją.

Susipažinimą su striptizo šokėjų kasdienybe mes pradedame nuo linksmosios pusės. Pasirodymai, kuriuose būrys moterų alpsta dėl sportiškų ir savo judesiais stebinančių vyrų, klykauja ir apkaišo jų trumpikes žaliaisiais pinigėliais. Mes esame pakviečiami ir į pakvaišusius vakarėlius, kur gėrimai, o kartais ir kvaišalai, liete liejasi.

Tačiau vėliau pro dailų ir patrauklų fasadą pradeda lįsti tamsiosios šio gyvenimo pusės. Pinigai, vakarėliai, moterys – jėga, kuri susuka jaunas galvas. Tai gyvenimas, kuris įtraukia ir tu pats iš to nebenori ištrūkti. Vis tik, amžinai linksmybės nesitęsia ir filmas perteikia susidūrimą su karčia realybe. Taip pat parodomas ir tos realybės ignoravimas bei galvojimas, kad viskas yra ir bus gerai.

Filmas taip pat parodo mažą „amerikietiškosios svajonės“ iliuzijos griūtį. Svajonių šalis, kurioje gali būti kuo tik nori? Vat ir ne! „Magiškasis Maikas“ atskleidžia keleto žmonių svajonių susidūrimą su biurokratiniu aparatu ar įsisenėjusiomis taisyklėmis. Galbūt filmo kūrėjai galėjo daugiau investuoti į tokį filosofinę, net, vertėtų sakyti, amerikiečiams vertybinę temą. Tačiau vien tai, kad vasariškas filmas apie raumeningus striptizo šokėjus sugeba pakapstyti giliau, suteikti mums platesnį kontekstą apie veikėjų asmenybę, gyvenimą, labai džiugina.

Tokie, nors ir nevisiškai išreikšti, tačiau vis tiek gilesni pakapstymai iš karto „Magiškąjį Maiką“ išima iš banalių ir „tuščiavidurių“ vasariškų komedijų lentynos. Nors linksmų ir žaismingų momentų netrūksta, savo istorija filmas priartėja prie dramedy, o kartais ir labai rimtos dramos žanro.

Kūnai, garsai ir vaizdai

Mielos ir brangios žiūrovės, kurios tikitės pamatyti aistringus šokius ir raumenų kalnus. Nebijokit, jų bus! Filmo metu matomi pasirodymai tikrai gali užkaitinti kraują Channingui Tatumui, Joe Manganiello ar Alexui Pettyferui neabejingas žiūroves (ir žiūrovus). Tačiau ir striptizu nesusidomėję galės pasigerėti įspūdingomis choreografinėmis įmantrybėmis ar triukais. Žinoma, ne „Šokių hip-hopo ritmu“ lygis, bet vis tiek padaro įspūdį.

Daug gyvybės filmui suteikia ir muzikinis takelis. Jis ne tik puikiai papildo šokių pasirodymus, tačiau gerai veikė ir kitose scenose. Filmo kūrėjai supynė šiuolaikinius ritmus ir kiek senesnes melodijas. Į šį audinį pridėkime Matthew McConaughey‘io lyrinę atsisveikinimo su Tampos moterimis (bei jų pinigais) baladę ir gausime filmo nuotaiką ir istorijos rimtąją pusę  atspindintį muzikinį takelį.

Panašiai galima apibūdinti kameros darbą ir montažą. Iš įvairių kampų demonstruojami pasirodymai tikrai atrodė siautulingai. Vaizdiniu statiškumo nepasižymėjo ir draminės filmo vietos. O kai kurios scenos, savo meniniu-stilistiniu apipavidalinimu šiek tiek priminė nepriklausomo, kartais arthausinio kino pavyzdžius. Neblogai, kaip „vasariškai tralialiūškai“?

Veidai ir vardai

Ch. Tatumas šiame filme jautėsi tikrai komfortiškai. Jis buvo juostos prodiuseris, istorija buvo šiek tiek paremta jo gyvenimu. Aktorius nesužibėjo ryškiausiomis spalvomis, prie ko galėjo prisidėti ne tiek talento stoka, kiek patirties rimtesniuose filmuose trūkumas. Tačiau raumeningasis amerikietis atrodė neprastai ir šiuo filmu padėjo pamatus savo karjerai ateityje vaidinti ne tik „plastmasiniuose“ filmuose, bet ir tuose, kurie priverčia susimąstyti.

Nors dabar Matthew McConaughey‘is yra vertinamas kaip vienas geriausių savo kartos aktorių, prieš penkerius metus reikalai atrodė prasčiau. Vyras iki tol vaidindavo labai panašaus siužeto romantinėse komedijose, o jo veikėjai būdavo praktiškai vienodo tipažo. Jau tada aktorius pradėjo išeidinėti iš konforto zonos ir rinktis rimtesnius vaidmenis. Nors Dalaso labai rimta ar dramatiška asmenybe ir negalėtume pavadinti, šis veikėjas yra įspūdingas. Charizma ir energija trykštantis karjerą baigęs striptizo šokėjas buvo labai ryškus akcentas filme, o be aktoriaus šarmo ir talento tai būtų sunkiai įmanoma.

Vėlgi, tai buvo pagrindinės ir ryškiausios šio filmo žvaigždės. Kiti aktorių ansamblio nariai savo darbą atliko neblogai. Kam reikėjo būti juokingiems, tie ir buvo. Kam reikėjo būti dramatiškiems, tie ir buvo. Nei vieni, nei kiti kažkuo labai neišsiskyrė, tačiau ir nenuvylė.

… ir pabaigai

„Magiškasis Maikas“ yra filmas-apgaulė. Reklamos ir juostos pradžia mus nuteikia linksmai ir nerūpestingai lengvai pramogai. Tačiau vėliau kūrinys atveria savo rimtąją pusę, kurioje nagrinėjamos žmogiškosios dramos. Ir nors nuogų kūnų bei pinigų už apatinių čia netrūksta, filmas mums pasiūlo ir įdomią istoriją, kurios egzistavimas tokiame filme nustebina.

7.7
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
7.0
Režisūra
8.0
Kinematografija
8.0
Garso takelis
8.0
Techninė pusė
8.0
Aktoriai
7.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles