Skrodimas

Autopsy of Jane Doe

Nors kinematografijai šie metai ir buvo be galo pelningi projektų atžvilgiu, tačiau šiųmetė giltinė atsiriekė pakankamai neblogą gabalą iš pasaulio artistų, aktorių ir kitų talentų pyrago. Ir nors mirtis šiemet mums vis dar paskutiniais smūgiais kerta per širdį apgaubdama savo skraiste mūsų mylimiausius pramogų pasaulio žmones, norėčiau apžvelgti būtent su ja susijusį, ko gero, geriausią metų siaubo projektą.

   „Skrodimas“ – tai nuostabus provokatyvaus psichologinio siaubo užtaisas, kuris tiesiog lyste įlys į tamsiausias Jūsų sąmonės kerteles, panages ir odos ląsteles. Tai filmas apie merginos kūną, policijos atvežtą į tėvo ir sūnaus valdomą morgą. Apipintas įvairiausiomis misterijomis, puikios būklės kūnas rastas name, kuriame siaubingomis aplinkybėmis žuvę visi gyventojai. Iš matomos namo būklės, jie stengėsi ne kažko neįsileisti, tačiau atvirkščiai – neišleisti. Tad, kaip byloja filmo pavadinimas, viskas išaiškės būtent paslaptingojo kūno skrodimo metu.

    Kaip minėjau, filmo siužetas kuriamas taip, kad išprovokuotų tamsiausią sąmonės pusę. Jau nuo pradžių veiksmas pradedamas kurti taip, kad viskas vyksta ankštoje kameroje, kas greta slogios morgo atmosferos sukuria ir labai nemalonią klaustrofobiškumo iliuziją. Tai, iš esmės, ir yra vienintelė filmo scena – morgo patalpos. Daugiau jokios papildomos erdvės. Ir tai, manau, vienas rimtesnių filmo aspektų, nes žiūrovas uždaromas morge kartu su veikėjais, ir besiplėtojant veiksmui, tos klaustrofobijos durys užveriamos vis tvirčiau.

    Taigi esmingiausia filmo idėja, tai kaip eilinės autopsijos metu tėvas ir sūnus laipsniškai betyrinėdami merginos kūną pradeda atrasti vis daugiau visiškai su logika nesisiejančių detalių. Ir tos detalės pamažu pradeda iššaukti dar labiau nesuvokiamus veiksnius. O kadangi filmas būtent apie autopsiją, tai čia visiškai nėra drovimasi rodyti nei nuogos merginos krūtų, kurios į jus spoksos iš ekrano didžiąją dalį laiko, nei grakščiai skalpeliu – stambiu planu – raižomos odos. Tad be tikro psichologinio išbandymo nusiteikite sudalyvauti ir pakankamai autentiškame viso kūno skrodime.

   Šiame projekte nuostabiausiai buvo atidirbta techninė pusė. Tiesiog idealus kameros darbas: pagauti visi tinkamiausi momentai ir su puikiu montažu jie pavirto į žąsies gumbelius sukeliančius epizodus. Ir rodos, pirmą kartą atsidūriau tokioje aklavietėje, kai tiek daug noriu pasakyti apie filmą, ir galiu tik tiek mažai, nes jis visais atžvilgiais yra toks geras, neįprastas ir naujas, kad baisu kažką daugiau pasakius ir iš‘spoil‘inti.

    Kitas nuostabus aspektas, tai aktorių darbas bei sukurtas tėvo ir sūnaus autentiškas ryšys. Tėvą Tommy vaidinantis Brian Cox‘as, norėdamas idealiai atlikti savo rolę, pratinosi prie jos būdamas tikruose morguose. Čia jis tiesiog nuostabiai realizuoja visą autopsijos procedūrą – šaltai ir apskaičiuotai – nors atvežtos merginos kūnas kuria tik vienašališką irracionalumą. Tuo tarpu jo sūnus Austin (Emile Hirsch‘as), puikiai atsiskleidžia kaip sutrikęs jaunuolis, bandantis persiplėšti tarp savo merginos bei didmiesčio, ir savo tėvo bei  šeimos morgo mažame miestelyje. Tad ties giminystės ryšiais čia buvo taipogi padirbėta ganėtinai smarkiai, nes įpusėjus filmui, tikrai galima pradėti jausti, kad apima slogumas ne tik dėl paties siaubo koncepcijos, bet ir dėl to, kaip tėvas sąveikauja su sūnumi.

   Tad reziumuodamas konstatuoju, pritardamas visomis keturiomis, kad tai yra galimai metų siaubo projektas, kurį privalo pamatyti tiek ir siaubo, tiek ir tikrai gero kino entuziastai. Tai filmas, kurį, siaubo kontekste ir tokios aukštos kokybės, galima pamatyti tiesiog per daug retai. Daugybė siužetinių sluoksnių idealiai pertepti psichologinėmis provokacijomis ir klaustrofobiškumu. Tad kad ir kokio žanro mėgėjas bebūtumėte, tai yra filmas, kurį tiesiog privalote išvysti ir pajausti.

8
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
7.0
Režisūra
8.0
Kinematografija
8.0
Garso takelis
7.0
Techninė pusė
9.0
Aktoriai
9.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles