„Talentinga mergina“

Prancūzų scenaristui Gerisui Roinsardui po trumpametražių juostų pripažinimo čia yra pirmas didelis kino projektas. Europos filmų kūrėjas pristato senomis šeštojo dešimtmečio komedijų tradicijomis paremtą juostą, kai pasaulyje karaliavo legendinė Audrey Hepburn. Juosta yra lyg duoklė jai, o žiūrovams tai puiki proga prisiminti tai, kas kažkada džiugindavo žmonių akis, prisiminti auksinį Holivudo laikotarpį bei mėgautis nepriekaištingai subtiliu prancūzų humoru, kuris leis atsipalaiduoti po visiškai nuvažiavusio į pievas šlykštaus amerikiečių vulgarumo.

Apie ką mes čia..

Iš pirmo žvilgsnio paprasta ir nieko neišsiskirianti iš minios mergina Rožė turi neeilinį sugebėjimą – ji moka rašyti spausdinimo mašinėle greičiau nei daugelis kitų žmonių. Savo talento dėka mergina gauna darbą agentūroje pas labai savimi pasitikintį bei arogantišką narcizą Luisą. Vyras, pamatęs Rožės gabumą, pasiūlo jai varžytis konkurse dėl greičiausiai rašančios Prancūzijoje moters. Merginai ant pečių krenta didelė našta ir atsakomybė, ir visgi ar ji yra pasirengusi tokiam lemiamam jos gyvenimo žingsniui, nežino niekas, net ji pati.

Kūrinio vidus

Prancūzai jau antrus metus iš eilės sugeba džiuginti žiūrovą neįprastais filmais, kurie nukelia į praeitį tiesiogiai stebėti kino industrijos kūrybinio proceso. Oskarinis „Artistas“ pasakojo nebylaus kino ištakas bei leido mėgautis ano laikotarpio kino tendencijomis, tačiau ši juosta yra puiki duoklė šeštojo dešimtmečio amerikiečių komedijoms. Neveltui kai kuriose scenose galime pastebėti tokiu kino divų, kaip Marilyn Monrose, Kathryn Hepburn ar Audrey Hepburn, fotografijas. Prisiminus šių nuostabaus talento ir grožio moterų darbus, juos galima drąsiai lyginti su šiuo Roinsardo kūriniu. Visas filmas išlaikytas puikiose vintažinėse spalvose, kiekviename kampe trykšta puiki ir žaismingai maloni atmosfera, subtilus humoras, leidžiantis mėgautis kiekviena juostos akimirka. Gaila, jog tai būna labai retai, nes holivudinės tendencijos ir visas įmanomas padorumo ribas peržengianti vulgarumo idėja tiesiog panaikina geros komedijos vardą, o žiūrovams tenka tualetinio humoro peržiūros. Filmo siužetinė linija pateikiama labai žvaliai, kartais pagreitintai, nestovint vietoje, ir nors kartais žinai, kaip pasibaigs ši romantinė kelionė, intriga vis vien išlaikoma. Negali nedžiuginti filmo režisieriaus meistriškumas ir jo paties parašytas scenarijaus – tai tikrų tikriausia dovana žanro gerbėjams. Svarbiausia, jog tai originali ir dar nematyta kine tema. Žaismingą siužetinę liniją, kaip ir reikia tikėtis, papildo meilės reikalai. Šiek tiek ironiška, tačiau labai panašiai meilės motyvas pateikiamas pietų Amerikos telenovelėse, bet, matyt, čia tik sutapimas. Puikūs pokalbiai papildo ir taip jau smagią atmosferą, naivios ir kartu mielo scenos atskleidžia personažų charakterius, o vieno ar kito veikėjo veiksmai parodo jų gyvenimo tikslus, kurie yra tokie artimi kiekvienam iš mūsų. Trukdo tik vienas vienintelis momentas – kartais scenos ekrane parodomos per daug pasaldintai. Pasirinkimas tarp meilės ir karjeros, tarp santuokos ir populiarumo, tarp draugystės ir pareigos – viskas susipina į vieną istoriją, kartu sugebant pamokyti kai kuriose gyvenimo situacijose. Tokių filmų kaip šis ekranuose pasirodęs naujas prancūzų darbas dėka visgi yra vilties, jog komedijos žanras dar nesmuks taip žemai, kad liktų tenkintis tik šlykštaus humoro trupiniais iš nepasotinamų prodiuserių.

Techninės pusės ypatumai

Reikia garsiai šaukti „Bravo!“ juostos kūrėjams dėl techninės filmo pusės. Visgi tobulai sugebėta į ekranus perkelti ne tik anų metų atmosferą, tačiau ir nepriekaištingai perteikti šeštojo dešimtmečio filmų braižą. Puikus, žaismingas, lėtas, o kartu ir pagreitinantis veiksmą garso takelis yra juostos pats stipriausias koziris. Jo dėka perteikiama atmosfera idealiai sutampa su ano laikotarpio komedijų pavyzdžiais. Prisideda ir vintažinis veikėjų stilius, kostiumai, savo stilingumu papildantys kiekvieną kadrą, o tuo labiau leidžiantys tiek moteriškos, tiek vyriškos giminės atstovams pamatyti tikrai išskirtinę ano laikotarpio madą, kuri ir dabar džiugina populiarumu madai neatsispiriančius jaunus žmones. Stabilus operatoriaus darbas džiugina akis gerai pateiktomis scenomis, keliose vietose nufilmuoti kadrai yra lyg paveikslai. Viskas suderinta puikiai, estetiškai, maloniai tiek akiai, tiek ausiai.

Aktorių kolektyvinis darbas

Prie projekto gerumo taipogi prisidėjo gausybė žinomų prancūzų aktorių. Visų pirma, reikia padėkoti grimasų meistrui Romainui Durisui, suvaidinusiam Luisą. Vien jo veido mimika pasako daugiau nei tūkstančiai žodžių, galintys perteikti personažą. Jam to nereikia – užtenka vien žvilgsnio ir jau suprantama, ką norėjo pasakyti personažas. Pagrindinės veikėjos vaidmenį atliko jaunutė Deborah Francois. Įsimintinas personažas, kuriam galima prijausti ir kartu džiaugtis viso filmo metu. Neatsilieka ir ankstesnių metų Kino Akademijos su Oskariniu „Artistu“ pastebėta Berenice Bejo. Šį kartą moteris prieš žiūrovą atsistoja spalvingai, išraiškingai, madingai, subtiliai. Labai žavingai atliktas personažas. Vertas pastebėjimo ir Nicholasas Bedosas –atlikdamas antraplanį Gilberto vaidmenį jis atkreipia dėmesį ne aktoriniais sugebėjimais, o nekasdieniškos išvaizdos lūpomis. Labai moteriškos ir rožinės lūpos tiesiog trikdo viso filmo metu, kartais atrodo, jog jis visą filmo laiką pasirodo pasidažęs lūpdažiu. Apibendrinant, kiekvienas personažas puikiai įsiliejo į šeštojo dešimtmečio madų klyksmą bei personažų paveikslą, o tai tikrai svarbus juostos atmosferos perteikimo faktorius.

Verdiktas

„Populiari mergina“ – tai išskirtinis paskutiniųjų metų prancūzų darbas, kuris gal ir nusileidžia pasaulio pripažintam „Artistui“, bet savo individualumo ir žaismingumo dėka įgauna solidaus darbo statusą. Filmas, kurio dėka vėl galima mėgautis septintojo dešimtmečio komedijų atmosfera lyg žiūrėtum autentiškus ano laikotarpio darbus, kuriuose karaliavo Audrey Hepburn. Juosta, turinti sielą, vidinį ir išorinį grožį bei galinti iššokti aukščiau už bet kurią kitą holivudinės produkcijos banaliai vulgarią pašaipą.

8
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
8.0
Režisūra
8.0
Kinematografija
7.0
Garso takelis
8.0
Techninė pusė
9.0
Aktoriai
8.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles