„Tėvas“

Rimtų vyriškų televizinių serialų kūrėjas, režisierius ir prodiuseris Gary‘is Flederis labai retas svečias didžiuosiuose kino ekranuose, todėl gavęs paties Sylvestro Stallones kvietimą sėstis į režisieriaus kėdę, jis nesugebėjo atsisakyti. Legendinis aktorius šiuo atveju užima net dvi svarbias funkcijas – scenaristo ir prodiuserio, taigi jaudintis dėl filmo vaizdingumo tikrai nereikia.

Filmo režisierius G. Flederis su malonumu pristato tikrą vyrišką, bet subalansuotą ir moterims trilerį, skirtą tik rimtiems veiksmo žanro mylėtojams. Juostoje be puikiai pristatomų kovų scenų, žaibiškų gaudynių, grubių žodžių lieka vietos ir maloniam pasakojimui apie mylinčio tėvo pastangas apsaugoti jo didžiausią pasaulio brangenybę – dukrą.

Apie ką mes čia…

Buvęs kovos su narkotikais skyriaus agentas Filas Brokeris po nepavykusio reido išeina iš tarnybos. Turėdamas daugiau laiko dukrelei vyras galiausiai pamiršta savo ankstesnį pavojaus kupiną gyvenimą, tačiau praeities šešėliai visada primena apie save pačiu netinkamiausiu metu. Nuo nekaltai prasidėjusio mokyklos incidento, vyro ir jo atžalos gyvenimas pavirsta tikru košmaru ir Filui tenka vienintelė išeitis – vėl stotį į kovą su nusikaltėliais.

Kūrinio vidus

Apie buvusius specialiųjų tarnybų agentus, kurie po tam tikro laiko privalo vėl grįžti į tarnybą, sukurta labai daug filmų. Iš vienos pusės tai gana banaliai vystomas veiksmas, iš kitos – filmas lengvai žiūrimas. Tai įtampoje laikantis trileris, kuris leidžia pasijusti vyriškai, žiūrint kietų vyrukų susidūrimus ekrane, o scenarijų jam parašė pats Slajus.

Veiksmo plane, kuris čia tiesiog pasakiškai pateikiamas, dominuoja ir neblogai suregzta drama apie tėvą ir dukrą bei provincijos gyventojų mentalitetą. Išties labai artima situacija mūsų šaliai, kur uždaros bendruomenės ne itin šiltai pasitinka svetimšalius. Pati drama, kuriai irgi netrūksta vietos, parodoma iš įvairiausių perspektyvų. Pirmiausia, tai tėvo ir dukros santykiai bei tėviškos meilės pateikimas, po to galima įžvelgti ir kaimynų ir narkomanų sunkią dalią. Taip pat, galima pamatyti dviejų skirtingų tėvų auklėjimo būdus. Vienas išmoko apsiginti, tačiau išlikti oriam, kitas – įpiršti vaikui neapykantos aplinkiniams ir keršto sąvoką. Akivaizdu, kad kai kurie tėvai nemoka elgtis su savo atžalomis, todėl gatvėse atsiranda dar daugiau atmatų, negerbiančių aplinkinių.

Siužetinės linijos pateikimas gana paprastas, tačiau dinamiškai papasakota istorija ir kupinos veiksmo bei kieto žargono scenos neleis nuobodžiauti visiems žanro gerbėjams. Tuo tarpu filmas pastatytas pagal senųjų veiksmo filmų modelį, bet turintis savito šiuolaikinių kovinių juostų žavesį. Muštynės, kurių filme gal ne taip ir daug, atrodo gana grėsmingai, aštriai ir efektingai. Apskritai, pats filmas iš dalies primena jau kultiniu tapusį Pierre‘o Morelo „Pagrobimą“ ir „Degantį žmogų“ su Danzeliu Washingtonu priešaky.

Narkotikų tematika bendrame filmo kontekste irgi neblogai atrodo, o ypač metamfetamino gamyba, kuri tapo labai madinga po šedevru laikomo televizinio serialo „Bręstantis blogis“ pasirodymo. Žinoma, pačioje juostoje yra šiek tiek panašumų su šiuo televiziniu hitu, tačiau scenaristas sugebėjo įnešti ir savo minčių išplėsdamas šią temą. Parodytas požeminis narkotikų platinimo pasaulis puikiai susiderina su pagrindine filmo tema, todėl bendras istorijos vaizdas žavi tikrai daug labiau nei panašūs ir visiškai tušti žanro atstovai, kuriuose dominuoja panaši mintis.

Filmo personažai galbūt ne taip gerai išvystyti, na, išskyrus pagrindinį juostos antagonistą ir jo žavią kompanionę. Filo Brokerio ir jo dukters paveikslas ne itin šviesus, tačiau viską kompensuoja jų ryžtingas pasirodymas ekrane, todėl verdiktą galima sušvelninti. Kiti veikėjai taip pat pastebimi, ypač Keisė, kuri atstovauja tiems blogai mąstantiems ir auklėjantiems savo vaikus tėvams.

Po peržiūros susižavėjimo filmu neišlieka, tačiau praleistas laikas kine su doze adrenalino ir statine įtampos tikrai nenueina veltui, nes filmas susižiūri labai smagiai ir lengvai, o svarbiausia – neužtemptas veiksmas nesugadina bendro juostos vaizdo.

Techninė juostos pusė

Filmo svarbiausiu akcentu tampa operatoriaus darbas, kuris savo vaizdžiais kameros manevrais sugeba apčiuopti svarbiausius veiksmo filmams momentus, kai kaskadiniai triukai atrodo tiesiog dieviškai. Taipogi, veiksmo aplinka pateikiama gražiai – ežerai, miškai, gatvės. Susidaro puikus ramios, bet kartu grėsmingos provincijos paveikslas.

Garso takelis dinamiškas, kaip ir įprasta šio žanro filmams. Itin galingi garsai ir muzikinės kompozicijos, kurias sustiprina puikiai suderintas garso montažas.

Filmo montažas irgi nėra labai prastas, todėl žiūrovams kiekvienas personažas pristatomas atskirai ir iš lėto, kad vėliau galima būtų tiesiog stebėti ekrane rodomą brutaliai žavų veiksmą ir negalvoti apie kiekvieno iš personažų veiksmų svarbą ir priežastį.

Aktorių kolektyvinis darbas

Charizmatiškasis britų veiksmo filmų asas, aktorius Jasonas Stathamas, eilinį kartą pritaiko sau būdingą kieto vyruko amplua ir su pasididžiavimu eina mušti blogiukus. Kaip bebūtų, tačiau pats aktorius šiam filmui tikrai pasiruošė gerai, todėl galima pastebėti ir neblogą vaidybą būtent iš draminės pusės. Tai įrodo, jog aktorius stengiasi vėl atsidurti savo karjeros pradžioje, kai ne kumščiais, o puikia vaidyba jis sugebėjo pritraukti daugelio gerbėjų dėmesį.

Šiais metais tiesiog nenuilstantis didžiųjų ekranų svečias, aktorius Jamesas Franco, antrą sykį suvaidiną blogiuką. Jam tai sekasi puikiai, o kartu, jis ir gana taikliai parinktas priešas pačiam Stathamui.

Moteriškoji filmo pusė irgi ne ką prasčiau atrodo. Filme pasirodo trejus metus didžiuosiuose ekranuose nematyta Winona Ryder, kuriai atiteko labai šlykščios ir seksualios moters vaidmuo. Aktorė visai gerai susitvarkė su vaidmeniu, todėl vyriškai auditorijai irgi bus į ką pasižiūrėti.

Gražuolės vaidmenis dažniausiai atliekanti Kate Bosworth šį kartą pasikeitė kardinaliai. Tokia aktorės transformacija priminė 2003 metų filmą „Monstras“ ir jo pagrindinio vaidmens atlikėją. Toks visiškai pasikeitusios aktorės įvaizdis dar vienas riebus pliusas šiam efektingam filmui.

Verdiktas

„Paskutinė riba“ – tai žaibiškai papasakotas ir turintis labai stiprų vyrišką kontekstą trileris apie tikro tėvo pavyzdį, kuriam gyvenime svarbiausiu tikslu tampa jo vaiko gyvybė. Brutalaus Jasono Stathamo ir Jameso Franco susidūrimo dėka filmas tampa puikia pramoga visiems žanro gerbėjams, kurie tikrai nenusivils pamatytu šou.

6
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
5.0
Režisūra
6.0
Kinematografija
6.0
Garso takelis
7.0
Techninė pusė
6.0
Aktoriai
6.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles