Europos laiku naktį iš sekmadienio į pirmadienį Los Andžele 93-ią kartą išdalyti JAV kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimai. Paaiškėjus rezultatams kai kur net pasigirdo nuomonės, kad tai buvo neįdomiausi ir labiausiai nuspėjami apdovanojimai. Ką gi, tenka pripažinti, COVID-19 pandemijos įtaka kinui yra daugiau nei akivaizdi.

Taigi, kaip ir tikėtasi, didžiausia 2021 m. Oskarų laimėtoja tapo drama „Klajoklių žemė“, (angl. „Nomadland“), pernai laimėjusi ir Venecijos kino festivalio pagrindinį prizą – Auksinį liūtą. Ši juosta pelnė tris statulėles – geriausio filmo, geriausios režisūros ir geriausios aktorės kategorijoje. Šiemetinis Oskaras aktorei Frances McDormand tapo jau trečiuoju ir pagal šių apdovanojimų kiekį ji susilygino su Maryl Streep (prieš tai F. McDormand Oskarais buvo apdovanota už vaidmenis filmuose „Fargo“ (1996 m.) ir „Trys stendai prie Ebingo, Misūryje“ (2017 m.). Savo ruožtu režisierės Chloé Zhao laimėtas Oskaras tapo istoriniu – ji yra pirmoji azijiečių kilmės moteris ir tik antroji moteris per visą istoriją, laimėjusi Oskarą šioje kategorijoje (iki šiol Oskarą už geriausią režisūrą yra laimėjusi vienintelė Kathryn Bigelow).

Dvi statulėles iš šių „pandeminių“ apdovanojimų išsivežė prancūzo Floriano Zellerio drama „Tėvas“ (angl. „The Father“). F. Zelleris yra ne tik šio filmo režisierius, bet ir scenarijaus autorius – didžiajam ekranui is adaptavo savo paties pjesę – ir už tai buvo įvertintas Oskaru. Antrasis Oskaras – kai kam gal kiek netikėtai, atiteko serui Anthony Hoppkinsui geriausio aktoriaus kategorijoje. Nors toks laimėjimas, retrospektyviai žvelgiant į ankstesnius šiemetinius apdovanojimus neturėtų kelti nuostabos, vis tik prieš ceremoniją dauguma pergalę prognozavo pernai mirusiam Chadwickui Bosemanui, už jo pasirodymą muzkinėje dramoje „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“ (angl. „Ma Rainey‘s Black Bottom“).

Jei ankstesniais metais neretai būdavo priekaištaujama dėl baltaodžių aktorių protegavimo (Oskarai pernelyg balti), tai šiemet įvairovės trūkumu skųstis negalima – Oskarais už kaip geriausi antro plano aktoriai apdovanoti korėjietė Yuh-jung Youn (už savo pasirodymą filme „Minari“) ir Danielis Kaluuya (už vaidmenį filme „Judas ir Juodasis mesijas“ (angl. „Judas and the Black Messiah“).

Du Oskarus laimėjo Holivudo mastais nedidelio biudžeto filmas „Metalo garsas“ (angl. „Sound of Metal“) – geriausio garso ir geriausio montažo kategorijose.

Du Oskarai įkrito ir į „Pixar“ kūrinio „Siela“ (angl. „Soul“) kišenę. Kaip ir tikėtasi, „Pixar“ niekam nepaliko vilčių geriausio animacinio filmo kategorijoje. Tai jau vienuoliktas šios studijos laimimas apdovanojimas šioje kategorijoje. Taip pat šis filmas apdovanojimu įvertintas už geriausią garso takelį.

Nieko netikėto nenutiko ir geriausio tarptautinio filmo kategorijoje – kaip ir tikėtasi, laimėjo Thomaso Vinterbergo komiška drama „Dar po vieną“ (dan. „Druk“). T. Vinterbergas dėkojo aktoriui Madsui Mikkelsenui, tačiau daugiausiai dėmesio jo emcingoje improvizuotoje kalboje buvo skirta velionei dukrai Idai – devyniolikmetė mergina žuvo automobilio avarijoje 2019 m. gegužės 4 d. – t. y. vos keturioms dienoms praėjus nuo „Dar po vieną“ filmavimo pradžios. Ida pati turėjo filmuotis šiame filme. Danijai tai yra ketvirtasis Oskaras – anksčiau šį apdovanojimą pelnė „Geresniame pasaulyje“ (dan. „Hævnen“, 2010 m., Susanne Bier), „Pelia užkariautojas“ (dan. „Pelle Erobreren“, 1988 m., rež. Bille August) ir „Babetės puota“ (dan. „Babettes Gæstebud“, 1987 m., rež. Gabriel Axel). Beje, prieš tai minėtas filmas „Metalo garsas“ už savo Oskaras geriausio montažo kategorijoje taip pat gali būti dėkingas Danijai, o konkrečiai – Mikkeliui E. G. Nielsenui.

Po du kiek „mažesnės prabos“ Oskarus laimėjo ir „Netflix“ prodiusuoti Davido Fincherio biografinis filmas „Mankas“ (angl. „Mank“), apdovananotas už geriausią kinematografiją ir dekoracijas, bei „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“, įvertinta geriausių kostiumų ir geriausių šukuosenų bei grimo kategorijose. Pridėjus dar tris Oskarus, kuriuos pelnė filmai „Mano mokytojas aštuonkojis“ (angl. „My Octopus Teacher“ – geriausias dokumentinis filmas), „Kad ir kas benutiktų, aš jus myliu“ (angl. „If Anything HappensI Love You“ – geriausias turmpametražis animacinis filmas) ir „Du tolimi nepažįstamieji“ (angl. „Two Distant Strangers“ – geriausias trumpametražis vaidybinis filmas), „Netflix“ beveik pakartojo savo geriausią pasiekimą Oskarų dalybose (geriausias pasiekimas – aštuonios statulėlės). Antroje vietoje su penkiais laimėjimais, kuriuos jai sunešė „Klajoklių žemė“ ir „Siela“, liko „Disney“.

Be apdovanojimų liko kiti „Netflix“ projektai – „Čikagos septyneto teismas“ (angl. „The Trial of the Chicago 7“), nominuotas šešis kartus, ir  keturias nominacijas surinksios „Pasaulio naujienos“ (angl. „News of the World“) – nė viena jų nominacijų nevirto apdovanojimu.

Tačiau didžiausia naujovė, ko gero, buvo pati ceremonija ir pandemijos padiktuotas jos formatas. Stevenas Soderbergas paruošė intro a la „Oušeno vienuoliktukas“ (angl. „Ocean’s Eleven“), perėjusio į ilgą kadrą su Regina King. Jokių imrpovizuotų pasirodymų, jokių begalinių dainų ir neribotas laikas kalbas sakantiems laureatams, kurie galėjo išnaudoti savo šlovės akimirką ir išsakyti viską, ką nori. Tada trumpas kvizas, kuris baigėsi Glenn Close šokiu. Ritmas visiškai neįprastas Oskarams, kurie šiemet netgi pakeitė tradicinę apdovanojimų skelbimo tvarką – geriausias filmas buvo skelbiamas pirmiau nei geriausia aktorė ir geriausias aktorius.

Žemiau pateikiame visą laureatų sąrašą:

Geriausias filmas:

  • „Čikagos septyneto teismas“ (angl. „The Trial of the Chicago 7“, rež. Aaron Sorkin)
  • „Judas ir Juodasis mesijas“ (angl. „Judas and the Back Messiah“, rež. Shaka King)
  • „Klajoklių žemė“ (angl. „Nomadland“, rež. Chloé Zhao)
  • „Mankas“ (angl. „Mank“, rež. David Fincher)
  • „Metalo garsas“ (angl. „Sound of Metal“, rež. Darius Marder)
  • „Minari“ (rež. Lee Isaac Chung)
  • „Perspektyvi mergina“ (angl. „Promising Young Woman“, rež. Emerald Fennell)
  • „Tėvas“ (angl. „The Father“, rež. Florian Zeller)

Geriausia režisūra:

  • Lee Isaac Chung („Minari“)
  • Emerald Fennell („Perspektyvi mergina“)
  • David Fincher („Mankas“)
  • Thomas Vinterberg („Dar po vieną“/ dan. „Druk“)
  • Chloé Zhao („Klajoklių žemė“)

Geriausia aktorė:

  • Andra Day („Jungtinės Amerikos Valstijos prieš Bilę Holiday/ angl. „The United States vs. Billie Holiday“)
  • Viola Davis („Ma Reinės „Black Bottom“ daina“/ angl. „Ma Rainey’s Black Bottom“)
  • Vanessa Kirby („Moters šukės“/ angl. „Pieces of a Woman“)
  • Frances McDormand („Klajoklių žemė“)
  • Carey Mulligan („Perspektyvi mergina“)

Geriausias aktorius:

  • Riz Ahmed („Metalo garsas“)
  • Chadwick Boseman („Ma Reinės „Black Bottom“ daina“)
  • Anthony Hopkins („Tėvas“)
  • Gary Oldman („Mankas“)
  • Steven Yeun („Minari“)

Geriausia antro plano aktorė:

  • Maria Bakalova („Antrasis Borato kinofilmas“/ angl. „Borat Subsequent Moviefilm“)
  • Glenn Close („Kaimo elegija“/ angl. „Hillbilly Elegy“)
  • Olivia Colman („Tėvas“)
  • Amanda Seyfried („Mankas“)
  • Yuh-jung Youn („Minari“)

Geriausias antro plano aktorius:

  • Sacha Baron Cohen („Čikagos septyneto teismas“)
  • Daniel Kaluuya („Judas ir Juodasis mesijas“)
  • Leslie Odom Jr. („Vieną naktį Majamyje“/ angl. „One Night in Miami…“)
  • Paul Raci („Metalo garsas“)
  • Lakeith Stanfield („Judas ir Juodasis mesijas“)

Geriausias adaptuotas scenarijus:

  • „Antrasis Borato kinofilmas“
  • „Baltasis tigras“ (angl. „The White Tiger“)
  • „Klajoklių žemė“
  • „Tėvas“
  • „Vieną naktį Majamyje“

Geriausias originalus scenarijus:

  • „Čikakos septyneto teismas“
  • „Judas ir Juodasis mesijas“
  • „Metalo garsas“
  • „Minari“
  • „Perspektyvi mergina“

Geriausias tarptautinis filmas:

  • „Dar po vieną“ (Danija)
  • „Geresni laikai“ (kin. „Shàonián dě Nǐ“, rež. Derek Tsang / Honkongas)
  • „Kolektyvas“ (rum. „Colectiv“, rež. Alexander Nanau/ Rumunija)
  • „Žmogus, kuris pardavė savo odą“ (angl. „The Man Who Sold His Skin“, rež. Kaouther Ben Hania/ Tunisas)
  • „Quo Vadis, Aida?“ (rež. Jasmila Žbanić/ Bosnija ir Hercegovina)

Geriausias animacinis filmas:

  • „Aviuko šono filmas. Fermagedonas“ (angl. „A Shaun the Sheep Movie. Farmageddon“, rež. Will Becher, Richard Phelan)
  • „Į mėnulį“ (angl. „Over the Moon“, rež. Glen Keane, John Kahrs)
  • „Pirmyn“ (angl. „Onward“, rež. Dan Scanlon)
  • „Siela“ (angl. „Soul“, rež. Pete Docter, Kemp Powers)
  • „Vilktakiai“ (angl. „Wolfwalkers“, rež. Tomm moore Ross Stewart)

Geriausia dokumentika:

  • „Kolektyvas“
  • „Laikas“ (angl. „Time“, rež. Garrett Bradley)
  • „Luošių stovykla“ (angl. „Crip Camp“, rež. James Lebrecht, Nicole Newnham)
  • „Mano mokytojas aštuonkojis“ (angl. „My Octopus Teacher“), rež. Pippa Ehrlich, James Reed)
  • „Slaptasis agentas“ (isp. „EEl agente topo“, rež. Maite Alberdi)

Geriausia kinematografija:

  • „Čikagos septyneto teismas“
  • „Judas ir Juodasis mesijas“
  • „Klajoklių žemė“
  • „Mankas“
  • „Pasaulio naujienos“ (angl. „News of the World“)

Geriausias kostiumų dizainas:

  • „Emma“
  • „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“
  • „Mankas“
  • „Mulan“
  • „Pinokis“ (it. „Pinocchio“)

Geriausias montažas:

  • „Čikagos septyneto teismas“
  • „Klajoklių žemė“
  • „Metalo garsas“
  • „Perspektyvi mergina“
  • „Tėvas“

Geriausios šukuosenos ir grimas:

  • „Emma“
  • „Kaimo elegija“
  • „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“
  • „Mankas“
  • „Pinokis“

Geriausios dekoracijos:

  • „Ma Reinės „Black Bottom“ daina“
  • „Mankas“
  • „Pasaulio naujienos“
  • „Tenet“
  • „Tėvas“

Geriausias originalus garso takelis:

  • „Mankas“
  • „Minari“
  • „Pasaulio naujienos“
  • „Penki kraujo broliai“ (angl. „Da 5 Bloods“)
  • „Siela“

Geriausia originali daina:

  • „Fight For You“ („Judas ir Juodasis mesijas“)
  • „Hear My Voice“ („Čikagos septyneto teismas“)
  • „Husavik“ („Eurovizijos dainų konkursas: pasakojimas apie Ugnies sagą“/ angl. „Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga“)
  • „Io Si“ („Gyvenimas prieš akis“/ it. „La vita davanti a sé“)
  • „Speak Now“ („Vieną naktį Majamyje“)

Geriausias garsas:

  • „Jūrų vilkas“ (angl. „Greyhound“)
  • „Mankas“
  • „Metalo garsas“
  • „Pasaulio naujienos“
  • „Siela“

Geriausi vaizdo efektai:

  • „Meilė ir monstrai“ (angl. „Love and Monsters“)
  • „Mulan“
  • „Tenet“
  • „Vidurnakčio dangus“ (angl. „The Midnight Sky“)
  • „Vienintelis ir nepakartojamas Aivanas“ (angl. „The One and Only Ivan“)

Geriausias trumpametražis vaidybinis filmas:

  • „Balta akis“ (angl. „White Eye“, rež. Tomer Shushan)
  • „Dovana“ (angl. „The Present“, rež. Farah Nabulsi)
  • „Du tolimi nepažįstamieji“ (angl. „Two Distant Strangers“, rež. Travon Free, Martin Desmond Roe)
  • „Išjausti“ (angl. „Feeling Through“, rež. Dough Roland)
  • „Laiškų kambarys“ (angl. „The Letter Room“, rež. Elvira Lind)

Geriausias trumpametražis animacinis filmas:

  • „Genius loci“ (rež. Adrien Merigeau)
  • „Kad ir kas benutiktų, aš jus myliu“ (angl. „If Anything HappensI Love You“, rež. Michael Govier, Will McCormack)
  • „Opera“ (rež. Keith Connelly)
  • „Urvas“ (angl. „Burrow“)
  • „Žmonės, sakantys „Taip““ (isl. „Já-Fólkið“, rež. Gísli Darri Halldórsson)

Geriausias trumpametražis dokumentinis filmas:

  • „Alkio palata“ (angl. „Hunger Ward“, rež. Skye Fitzgerald)
  • „Koletė“ (angl. „Colette“, rež. Anthony Giacchino)
  • „Koncertas – tai pokalbis“ (angl. „A Concerto Is a Conversation“, rež. Kris Bowers, Ben Proudfoot)
  • „Meilės daina Latašai“ (angl. „A Love Song for Latasha“, rež. Sophia Nahli Allison)
  • „Nedalyk“ (angl. „Do Not Split“, rež. Anders Hammer)

Taip pat skaitykite

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles