Transporteris: visu greičiu

The Transporter Refueled

Vidutinybė persekioja kai kurias filmų serijas, o „Transformerių“ franšizė nepasiekė net jos. Tuo tarpu „Transporterio“ serija užsidirbo pakankamai šiltą vietą mūsų širdyse, net nepaisant to, kad pirmas filmas yra labiau stilingas nei protingas. Jį sekė du visiškai neįsimintinami tęsiniai. O naujasis „Transporteris: Visu greičiu“ yra perdarymo vinis į karstą.

Naujoje Transporter visatoje Frenkas (Edas Skreinas, dėl šio filmo palikęs „Sostų žaidimą“) vis dar dirba tobulai vairuojančiu, klausimų neužduodančiu, visuomet pasitempusiu laisvai samdomu kriminaliniu pervežėju. Transporteriu, taip sakant. Tuo tarpu Ana (Loan Chabanol), į Prancūzijos pietus atvežta dirbti prostitute, verslą rusams perėmus 1995 metais, kuria keršto planą. Ir šitaip į bandymą atsikratyti Rusijos mafijozu Arkadijum Karasovu (Radivoje Bukvic) įtraukiamas tiek Frenkas, tiek jo ką tik į pensiją išėjęs tėvas Frenkas vyresnysis (mėgstamiausias B list aktorius Ray‘us Stevensonas).

„Transporteris 4“ yra labai labai kvailas filmas. Jau vien tai, kad Jasoną Stathamą bandoma pakeisti ekrano naujoku, yra nesąmonė. Po to seka visas siužetas, pilnas pritemptų kvailysčių, anachronistinės technikos (veiksmas vyksta 2010, metų metai prieš itin dažnai šmėstelėjusius iPhone 5 ar Frenko jaunesniojo Audi) ir šiaip nesąmonių, kurių net „kvailam veiksmo filmui“ neatleisi.

Vis dėlto, reikia pažymėti, kad tai vis tiek geresnis filmas nei bet kuri „Fantastiško ketverto“ dalis. Ar naujieji „Vėžliukai nindzės“.

Labai sunku paaiškinti siužeto trūkumus nesiveliant į masyvius spoilerius, todėl galima pakalbėti apie naująjį Frenką ir apie tai, kad jis nėra geras protagonistas. Tiksliau, mes tikimės, kad mūsų pagrindinis veikėjas nežudys civilių ar policininkų, nebent būtų tikras užkietėjęs nusikaltėlis. Tačiau ant Frenko sąžinės gali gulti visi gaudynėse žuvę policininkai (o tokių tikrai nemažai), bent vienas gydytojas, atjungtas galva į stalą už tai, kad buvo ne vietoje bei dar keletas klubo darbuotojų, kurie nelabai tiesiogiai tesusiję su kriminaliniu pasauliu. Nu tikrai ne tiek, kad vieną pakabintum už kojų, o virvės galą apsuktum kitam apie kaklą, ir vis tiek save laikytum mūsų protagonistu.

Šalia to, kad Frenkas nėra malonus, o prostitučių keršto planas paikesnis negu daugelio post-Džokerinių blogiečių, dar susiduriame su tuo, kad niekas filme nenori vaidinti. Rusai, prostitutės, naujasis policijos inspektorius, ir šiaip visi išskyrus R. Stevensoną (kuris gali džiaugtis būdamas turbūt labiausiai patyrusiu aktoriumi filme), yra tikrai mediniai. Pačios kerštaujančios mergaitės yra tokios pakeičiamos, kad niekaip neatskirsi, net turint minty, kad didumą filmo jos tikslingai rengiasi vienodai.

„Transporteris: Visu greičiu“ antrą kartą į tą pačią upę neįlipa. Siužetas, nesueinantis per jokius galus, žiaurus protagonistas, neturintis to Frenko rafinuotumo, medinė vaidyba, perspausta ir primesta romantika, o kur dar Ana, kilusi iš neturtingo Rusijos kaimelio, dvylikos parduota į prostituciją… kai grįžo po darbo dienos gamykloje. Žiūrėti tik netyčia, apgirtusiam ir tik todėl, kad be R. Stevensono gyvenimas nemalonus, nes be jo ir filmas būtų nekoks.

5.8
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
4.0
Režisūra
6.0
Kinematografija
6.0
Garso takelis
5.0
Techninė pusė
8.0
Aktoriai
6.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Komentarai

  1. karolis / 2015 lapkričio 12

    geras