Naujiena

Prasta pradžia, bet gal bus geriau? „Bėgantis skustuvo ašmenimis 2049“ startavo prasčiau, nei tikėtasi

Vilmantas Venckūnas. 2017 10 10

Prasta pradžia, bet gal bus geriau? „Bėgantis skustuvo ašmenimis 2049“ startavo prasčiau, nei tikėtasi

Didelis biudžetas, garsių aktorių kolektyvas, senojo filmo gerbėjų, žiūrovų ir kritikų liaupsės. Atrodo to turėtų užtekti, jog filmas galingai startuotų. Pasirodo, kad ne. Britų dienraštis „The Guardian“ skelbia, kad „Bėgančio skustuvo ašmenimis“(angl. „Blade Runner“) tęsinys neįvykdė kino studijos „Warner Bros.“ iškelto tikslo.

Kompanija tikėjosi, jog šis mokslinės fantastikos trileris pirmąjį savaitgalį vien Jungtinėse Valstijose uždirbs 45-50 mln. JAV dolerių. Kanadiečių režisieriaus Deniso Villeneuve‘o režisuotas 185 mln. JAV dolerių biudžeto projektas tėvynėje surinko 31.5 mln. JAV dolerių.

„Esu nusivylęs, kad nepasiekėme geresnių rezultatų“, – teigė „Warner Bros.“ tarptautinio platinimo padalinio vadovas Jeffas Goldsteinas. „Turėjome didesnius lūkesčius šiam savaitgaliui. Išankstiniai bilietų pardavimai rodė, kad skaičiai turėtų būti stiprūs.“

Holivudo analitikai mano, kad „Bėgančiui skustuvo ašmenimis 2049“ geriau startuoti sutrukdė tai, kad filmui nepavyko pritraukti moteriškos ir jaunesnės kartos auditorijos. Jų skaičiavimais 71 proc. žiūrovų buvo vyrai, o 86 proc. auditorijos amžiaus vidurkis buvo virš 25 metų. Specialistų teigimu, žiūrovus galėjo atbaidyti ir ilga filmo trukmė (163 min.) bei niūri, rimta nuotaika.

„Tai intelektuali apokaliptinė istorija. Tai ne „Artimi trečiojo laipsnio kontaktai“ (angl. „Close Encounters of the Third Kind“) ar „Žvaigždžių karai“ (angl. „Star Wars“). Tai filmas, priverčiantis susimąstyti. Tokie filmai man patinka labiausiai. Tačiau ar jie būna komerciškai sėkmingi? Ne. Tai puikus kūrinys, tačiau jis nepasirodė taip, kaip daugelis tikėjosi“, – kalbėjo medijų analitikas Paulas Dergarabedianas.

Nors ir pasirodė prasčiau nei manyta, „Bėgantis skustuvo ašmenimis 2049“ vis tiek uždirbo daugiausiai šį savaitgalį Jungtinėse Valstijose. „Warner Bros.“ guodžiasi ir tuo, jog filmas stipriai pasirodė tarptautinėse rinkose. Juosta ne Jungtinėse Valstijose uždirbo šiek tiek daugiau nei 50 mln. JAV dolerių ir buvo žiūrimiausias filmas tokiose šalyse kaip Rusija, Australija, Vokietija ir Jungtinė Karalystė.

„Warner Bros.“ viliasi, jog teigiami atsiliepimai ir kalbos apie „Oskarų“ nominacijas padės artimiausiu laiku pritraukti daugiau žiūrovų. „Mes tikime, kad „Bėgantis skustuvo ašmenimis 2049“ suras plačiąją auditoriją per artimiausias savaites ar mėnesius“, – teigė vienas iš studijos vadovų J. Goldsteinas.