Kiki. Visi kalba apie seksą

Kiki, Love for Love

Atrodo, kad australų komedija „Mažoji mirtis“ (angl. „The Little Death“, 2014 m.) sužavėjo ne tik lietuvius – dar visai neseniai kino teatruose sukosi mūsų šalies kino kūrėjų perdirbinys „O ne, o taip!“, o dabar kino sales jau pasiekė ir ispaniška šio filmo versija „Kiki. Visi kalba apie seksą“ (isp. „Kiki, el amor se hace“). Ispaniškas perdirbinys patikėtas Paco Leónui, kuriam šis filmas tapo trečiuoju ilgametražiu filmografijoje. Tiesa, P. Leónas labiau garsėja kaip aktorius – ir šiuo atveju jis turėjo ką veikti abiejose kameros pusėse.

Penki atvejai, penki skirtingi seksualiniai na… gal ir ne nukrypimai, bet savotiški keistumai. Natalija (akt. Natalia de Molina) ir Aleksas (akt. Álex García) yra ideali pora, jų santykiai puikūs ir panašu, kad viskas krypsta sužadėtuvių link, tačiau Natalija po vienos sukrėtusios patirties turi gana keistą seksualinę fantaziją. Pako (akt. Paco León) ir jo žmonos Anos (akt. Ana Katz) aistra išblėso ir jie įvairiais būdais bando gaivinti savo seksualinius santykius. Marija Kandela (akt. Candela Peña) ir Antonijus (akt. Luis Callejo) niekaip negali susilaukti kūdikio. Apsilankiusi pas gydytoją Marija Kandela sužino, kad pastoti būtų lengviau, jei patirtų orgazmą – netikėtai ji atranda kiek keistoką būdą seksualiai susijaudinti. Chirurgas Chosė Luisas (akt. Luis Bermejo) myli savo žmoną Palomą (akt. Mari Paz Sayago), tačiau ši neleidžia jam prie jos net prisiliesti. Galiausiai, klausos negalią turinti Sandra (akt. Alexandra Jiménez) seksualinį susijaudinimą patiria nuo geros kokybės audinių…

Jei matėte originalą „Mažoji mirtis“ ar lietuvišką perdirbinį „O ne, o taip!“ siužeto prasme, „Kiki. Visi kalba apie seksą“ žiūrėti, ko gero, neverta, nes nieko naujo ar itin skirtingo nepamatysite. Tačiau jei įdomu, kaip tą pačią istoriją įgyvendino ispanai – kodėl gi ne? Nors viskas, kaip sufleruoja jau vien filmo pavadinimas sukasi apie vieną ir tą patį (beje, „kiki“ ispanų slenge reiškia lytinį aktą), o rodomos situacijos neretai užaštrintos ir absurdiškos, tačiau bendras vaizdas ir kuriama lengva nuotaika nuteikia visai neblogai. Žinoma, kokios nors gelmės ar subtilaus humoro tikėtis neverta, tačiau į tokias kategorijas ši komedija nė nepretenduoja.

Šioje juostoje vaidina tikrai ne patys garsiausi ispanų aktoriai, tačiau vienas ar kitas galėjo įsiminti iš Lietuvoje parodytų ispaniškų filmų. Pvz. Natalia de Molina vaidino 2014 m. net šešis Goya apdovanojimus susišlavusioje juostoje „Užsimerkus gyventi paprasčiau“ (isp. „Vivir es fácil con los ojos cerrados“, 2013 m.), Álexą García dar per šį „Kino pavasarį“ galėjome matyti poetiškoje dramoje „Nuotaka“ (isp. „La novia“, 2015 m.), Luisą Bermejo – pernai rodytame filme „Magiška mergina“ („angl. „Magical Girl“, 2014 m.). Kiek daugiau matyta Candela Peña, vaidinusi tokiuose filmuose kaip „Visa tiesa apie mano mamą“ (isp. „Todo sobre mi madre“, 1999 m.), „Pasiimk mano akis“ (isp. „Te doy mis ojos“, 2003 m.), „Pilnos rankos pistoletų“ (isp. „Una pistola en cada mano“, 2012 m.) – už vaidmenis šiuose dviejuose filmuose apdovanota Goya statulėle, – o visai neseniai „Kine po žvaigždėmis“ galėjome stebėti jos pasirodymą komedijoje „Avys traukinio nepražiopso“ (isp. „Las ovejas no pierden el tren“, 2014 m.). Gal kiek kurioziška, tačiau būtent C. Peños pasirodymas artimiausias telenovelių vaidybai, nors bendrai vertinant nei vienas aktorius ypatingai nesublizga. Kita vertus – „Kiki. Visi kalba apie seksą“ nėra toks filmas, kuris iš aktorių reikalauti aukščiausio lygio meistriškumo ir atsidavimo savo vaidmeniui. Be to, šiuo atveju reikia nepamiršti, kad filme nėra vienos pagrindinės poros – taigi ir pagrindinių aktorių – visi vienodai svarbūs, tačiau tuo pačiu tai reiškia, kad ir ekrano laikas dalijamas į penkias dalis.

Techninė pusė nei per daug nuvilianti, nei kuo nors ypatingai pradžiuginanti. Kamera dažniausiai koncentruojasi į personažus – dominuoja stambūs planai. Tačiau mobilios kameros judesiai kartais netolygūs ir labiau primena buitinį filmavimą, nei profesionalo darbą. Taip pat kartais nepavyksta išvengti foninio triukšmo. Filmo pradžioje rodant intro titrus pažaidžiama su filmo kadrais ir gyvūnų nuotraukomis. Garso takeliui parinkta daugiausia šiuolaikinė ispaniška muzika prisideda prie neįpareigojančios vasariškos filmo nuotaikos.

„Kiki. Visi kalba apie seksą“ – ispaniškas australų komedijos „Mažoji mirtis“ perdirbinys. Nors gelmių iš tokio filmo tikėtis neverta, o visas siužetas sukasi tik apie vieną ir tą patį, kaip lengvas ir neįpareigojantis laisvalaikio praleidimo būdas ši juosta gali būti vartojama. Žinoma, jei matėte australišką originalą arba lietuvišką versiją „O ne, o taip!“, „Kiki. Visi kalba apie seksą“ jums nieko naujo nebeparodys. Tačiau stebinantis scenarijaus populiarumas leidžia spėti, kad ispanai turbūt nebus paskutiniai, sugalvoję savaip interpretuoti šią komediją. Tad galbūt visai ne pro šalį palyginti, kaip į tą patį pažiūrėjo dar vienos šalies kino kūrėjai.

5.8
Recenzijos autoriaus įvertinimas:
Scenarijus
6.0
Režisūra
6.0
Kinematografija
5.0
Garso takelis
7.0
Techninė pusė
5.0
Aktoriai
6.0
* - Techninėje pusėje vertiname: specialiuosius efektus, montažą, dekoracijas, garso montažą, 3D.

Rašyti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti * Žiūrėti komentavimo taisykles